Перспективи розвитку інклюзивного навчання в Україні.

Authors

  • Д. О. Столяренко Донецький національний університет імені Василя Стуса

Abstract

Сучасною світовою тенденцією є прагнення до деінституалізації та соціальної адаптації осіб з порушеннями психофізичного розвитку. Починає формуватися нова культурна й освітня норма – повага до людей фізично й інтелектуально неповносправних, що й фіксує міжнародне законодавство на рівні ООН.

В Україні інклюзивна освіта перебуває на стадії впровадження, адже Закон про інклюзивну освіту був підписаний лише у 2017 р. Для нас це інновація, що розвивається, а тому стикається з великою кількістю труднощів. Зокрема, виділяються такі проблеми: 1) професійна непідготовленість вчителів масової школи до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами; 2) архітектурна непристосованість споруд; 3) не до кінця сформульована нормативно-права база; 4) необхідність фінансування інклюзивних закладів освіти від благодійних фондів та меценатів; 5) великі за обсягом навчальні програми, які досить важко адаптувати до потреб дитини з вадами розвитку.

Author Biography

Д. О. Столяренко, Донецький національний університет імені Василя Стуса

здобувач вищої освіти

References

Показники здоров’я населення та використання ресурсів охорони здоров’я в Україні за 2017 р. Центр медичної статистики. URL: http://medstat.gov. ua/ukr/statdov.html (дата звернення 11.04.2020).

Инклюзивное образование: право, принципы, практика / отв. ред. М.Ю. Перфильева. М., Владимир : ООО «Транзит-ИКС», 2009.

Заярнюк О. В. Інклюзивна освіта в Україні: проблеми та шляхи їх вирішення. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер. Економіка і менеджмент. Вип. 11. 2015. С. 190–194. URL: http://elartu.tntu. edu.ua/bitstream/123456789/17763/1/11-2015.pdf (дата звернення 17.04. 2020).

Інклюзивна освіта в Україні: у Кабміні розповіли про досягнення за рік. Слово і діло. 18 лютого, 2020. URL: https://www.slovoidilo.ua/2020/02/18/ novyna/suspilstvo/inklyuzyvna-osvita-ukrayini-kabmini-rozpovily-prodosyahnennya-rik (дата звернення 17.04.2020).

Життя поза освітою: перспективи інклюзивного навчання в Україні. Центр громадського моніторингу та контролю. 12 травня, 2017. URL: https://naglyad.org/uk/2017/05/12/zhittya-poza-osvitoyu-perspektiviinklyuzivnogo-navchannya-v-ukrayini/ (дата звернення 20.04.2020).

Комарова О. Інклюзивна освіта в Україні: пояснює перша леді. Радіо Свобода. 21.01.2019. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/svoboda-v-detalyahinklyuzyvna-osvita-v-ukrayini/29722589.html (дата звернення 27.04.2020).

Нова українська школа. Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola (дата звернення 27.04.2020).

Issue

Section

Секція 2 Досягнення сучасної педагогічної науки й практики: теорія, досвід, проблеми й перспективи