Сутність та структура толерантності особистості старшого підлітка.

Автор(и)

  • Д. В. Кірка Донецький національний університет імені Василя Стуса
  • О. П. Мулярчук Донецький національний університет імені Василя Стуса

Анотація

Термін «толерантність» (від лат. tolerantia) утворився від латинського дієслова tolero – «нести, тримати», а також «переносити, зберігати, годувати, залишатися». Етимологія терміна вказує на здатність людини «виносити», «переносити» важкі речі, терпіти певні незручності й негаразди. Похідні від латинського кореня tolerance і toleration зустрічаються вже в античності і відповідають змісту «страждання» [6, с. 362]. Поняття «толерантність», незважаючи на тривалий термін його існування, не отримало однозначного трактування і досі є предметом обговорення в багатьох дослідженнях.

Біографії авторів

Д. В. Кірка, Донецький національний університет імені Василя Стуса

здобувач вищої освіти

О. П. Мулярчук, Донецький національний університет імені Василя Стуса

здобувач вищої освіти

Посилання

Антипова Е. Полікультура і толерантність у системі освіти. Психолог. 2004. № 18–19. С. 2–4.

Асташова Н. А. Проблема воспитания толерантности в образовательных учреждениях. Толерантное сознание и формирование толерантних отношений (теория и практика). Москва : МПСИ; Воронеж : Модэк, 2002. С. 74–85.

Бардиер Г. Л. Социальная психология толерантности. СПб. : Изд-во СПб. ун-та, 2005. 120 с.

Береговий Я. А. Педагогіка толерантності. Педагогіка толерантності. 2003. № 1. С. 4–8.

Білоус Т. М. Виховання толерантності в студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі вивчення іноземної мови: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання». Київ, 2004. 20 с.

Бончук Н. В. Психологічні аспекти толерантності старших підлітків. Молодий вчений. 2016. № 11 (38). С. 361–367.

Василенко О. М. Соціально-педагогічні умови адаптації молодших школярів з особливими потребами до навчання в загальноосвітній школі : дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 «Соціальна педагогіка». Хмельницький, 2009. 301 с.

Волошина О. В. Педагогічні умови виховання толерантності у підлітків старшого віку в позакласній роботі : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.07. Херсон, 2007. 20 с.

Грива О. А. Толерантність молоді у полікультурному середовищі: монографія. К. : Вид-во Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова, 2007. 275 с.

Дроздецкая И. А. Исследование толерантности в подростковой cреде как ориентир для моделирования внеурочной деятельности школы. Вестник Томского государственного педагогического университета. 2012. Вып. 11 (126).

Монахова М. Педагогическое проектирование – современный инструментарий дидактически исследований. Школьные технологии. 2001. № 5 С. 5–7.

Орлов А. Б., Шапиро А. З. Психология толерантности: проблемы и перспективы. Вопросы психологии. 2006. № 3.

Сисоєва С. О. Теоретичні і методичні основи підготовки вчителя до формування творчої особистості учня : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти». К., 1997. 532 с.

Якса Н. В. Міжкультурна взаємодія суб’єктів освітнього процесу: навчальний посібник. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2007. 312 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Секція 2 Досягнення сучасної педагогічної науки й практики: теорія, досвід, проблеми й перспективи