Агресія підлітків: особливості прояву та причини виникнення.

Автор(и)

  • О. А. Камінська Донецький національний університет імені Василя Стуса

Анотація

Особливо гостро в сучасних умовах суспільного розвитку стоїть проблема зростання проявів агресивної поведінки сучасного суспільства. Культ успішності, безперервний цейтнот, нестабільність економічної та політичної сфери як в нашій країні, так і в усьому світі провокують постійний стрес для кожного індивіда. Серед підлітків проблема деструктивної (агресивної) поведінки є відображенням одного з найактуальніших суспільних питань сьогодення: значного збільшення соціальної нестабільності через зростання жорстокості, зростання рівня злочинності та проявів нетолерантності в соціально-культурному просторі. Відсутність любові й турботи, неконструктивна критика, надмірний тиск і контроль породжують озлоблене ставлення до навколишнього світу. Виникає проблема рівня самооцінки, яка формується на основі оцінок оточуючих: друзів, батьків, вчителів, однокласників. Поєднання вікової специфіки особистісного розвитку та соціальної аморфності уявлень, норм та цінностей становлять каталізатор поведінкової та особистісної агресивності, надаючи проблемі агресивної поведінки в підлітковому віці особливого значення.

Біографія автора

О. А. Камінська, Донецький національний університет імені Василя Стуса

здобувач вищої освіти

Посилання

Тимошенко В. І. Агресивна поведінка: її сутність та причини. Бюлетень Міністерства юстиції України. 2015. № 6. С. 55–63.

Файдюк О. В. Сутність соціально-педагогічної профілактики агресивної поведінки підлітків у загальноосвітніх навчальних закладах. URL: http://studscientist.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/.../54 (дата звернення 18.05.2020).

Козак М. Агресивна поведінка підлітків. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/ bitstream/lib/25227/2/MSNK_2018v2_Kozak_M_M-Aggressive_behavior_in_ 101-102.pdf (дата звернення: 18.05.2020).

Саратова Л. М. Психолого-педагогические особенности подростков с особыми образовательными потребностями. Молодой ученый. 2011. Т. 2. С. 102–104.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Секція 4 Психологія сьогодні: дослідження, проблеми, перспективи